S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

Stredná priemyselná škola, Ul. Fraňa Kráľa 20, 949 01 NITRA

 za školský rok 2006/2007.

 

 

Prerokované v pedagogickej rade školy dňa 12. októbra  2007

 
 


Predkladá:

Ing. Anton  F ö l d e s y

Vyjadrenie rady školy:

Radaškoly odporúča zriaďovateľovi

Nitrianskemu samosprávnemu kraju

s c h v á l i ť – n e s c h v á l i ť

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti 

....................za školský rok 2006/2007

 
riaditeľ

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   

MVDr.Ľubomír Svoboda   ...............................

predseda Rady školy pri SPŠ Nitra

 ul.Fr.Kráľa 20, Nitra

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

Stanovisko zriaďovateľa:

 

s ch v a ľ u j e – n e s ch v a ľ u j e

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti

..........................................................

za školský rok 2006/2007

................................................................

za zriaďovateľa

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Základné identifikačné údaje o škole:

 

1. Názov školy:  Stredná priemyselná škola, ul. Fraňa Kráľa 20, Nitra

2. Adresa školy: Fraňa Kráľa 20, Nitra

3. telefónne číslo:  037/6510 862                                              faxové číslo: 037/6552018

4. Internetová adresa: www.spskralanr.edu.sk        e-mailová adresa: skola@spskralanr.edu.sk

5. Zriaďovateľ: Nitriansky samosprávny kraj

 

Vedúci zamestnanci školy:

 

Meno a priezvisko

Funkcie

Ing. Anton Földesy

riaditeľ školy

PaedDr. Viera Tvrdoňová

zástupca riaditeľa školy

Ing. Mária Francelová

zástupca riaditeľa školy

 

 

 

 

 

 

Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 

Rada školy

Rada školy pri SPŠ, Ul. Fr. Kráľa 20, Nitra bola ustanovená v zmysle § 24 zákona  č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Funkčné obdobie začalo dňom  ustanovujúcej schôdzy dňa

15. apríla 2004 na obdobie 4 rokov.

 

 

Členovia rady školy:

 

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený /delegovaný/

1.

MVDr.ĽubomírSvoboda

Predseda

Za rodičov

2.

Mgr.Peter Antala

Podpredseda

Za pedagogických pracovníkov

3.

Ing. Alexius Ballay

Člen

Za rodičov

4.

Zdenek Čužna

Člen

Za rodičov

5.

Ing.Vladimír Števík

Člen

Zástupca práv. osoby

6.

Ľubomír Dóci

Člen

Za študentov

7.

Ing.Juraj Horváth,CSc.

Člen

Za zriaďovateľa

8.

Ing.Marián Radošovský

Člen

Za zriaďovateľa

9.

Ing. Lýdia Forrová

Člen

Za mesto

10.

Margita Gurská

Člen

Za nepedagogických pracovníkov

11.

Mgr.Mária Škultétyová

Zapisovateľka

Za pedagogických pracovníkov

 

 

 

Informácia o činnosti Rady školy za školský rok 2006/2007

 

Na zasadnutiach Rady školy bolo prejednávané:

 

23.10.2006  - sa uskutočnila voľba predsedu Rady školy pri SPŠ Nitra. Voľba predsedu prebehla verejnou voľbou. Jednomyseľne bol zvolený za predsedu Rady školy MVDr. Ľ. Svoboda.

                    -  schválenie nového plánu výkonov so zaradením študijného odboru „mechatronika“

                    -  podrobná správa o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti za šk. r. 2005/06

                    -  spolupráca s firmami praktickej činnosti odboru strojárstvo, absolvovanie praxe vo firmách :   Topstroj Lauko a Buček Plastika

 

 

14.3.2007   -  ukončenie mandátu PaedDr. Jána Košovana a uvítanie p. Ing. Lýdii Forrovej

                   -  vyhodnotenie výchovno-vzdelávacieho procesu za 1. polrok šk. r. 2006/07

                   -  prehodnotenie hospodárenia za rok 2006 a normatívne financovanie na rok   2007

 

 

3.7.2007     -  prehodnotenie výsledkov koncoročnej klasifikačnej porady, informácia o priebehu konania prijímacích pohovorov a o priebehu a výsledkoch externej a internej písomnej časti, ústnej a praktickej maturitnej skúšky.

-    zváženie alternatívy zabezpečovania vykurovania školy firmou Energo

-  prejednávanie dôvodu, prečo dali na zastupiteľstve VÚC Nitra hlasovať za   spájanie SPŠ Fr. Kráľa s CNC Centrom v Dolných Krškanoch. O vysvetlenie sa pokúsila p. Ing. H. Psotová. Na danú tému sa viedla dlhá diskusia a zástupcovia z VÚC sa zaviazali, že pripravia konkrétne argumenty pre a proti.

 

 

Poradné orgány riaditeľa školy – predmetové komisie a metodické združenia:

 

1. Prehľad poradných orgánov riaditeľa školy:

 

a)  Predmetové komisie a ich vedúci pracovníci:

PK - spoločensko-vedná         -          Mgr. Mária Škultétyová

PK – prírodovedná                  -          RNDr. Milan Babiak

PK - telesná výchova               -          Mgr. Kamil Berec

PK – elektrotechnika               -          Ing. Július Arpáš

PK - výpočtová technika         -          Ing. Jozef Gerhát

PK – strojárstvo                      -          Ing. Alena Róžová

 

b) Porady vedenia školy

c) Pedagogické porady

d) Rada rodičov

 

2. Stručná charakteristika systému práce poradných orgánov riaditeľa školy

 

Predmetové komisie sa počas školského roka stretli 5-krát. Priebežne sledovali plnenie plánov PK a výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov za každý štvrťrok. Navrhovali opatrenia na zlepšenie študijných výsledkov žiakov. Každá PK sledovala plnenie plánu práce školy. Na všetkých zasadnutiach všetkých PK sa pravidelne zúčastňovalo vedenie školy.

 

Porady vedenia školy sa konali pravidelne raz za 2 týždne. Zúčastňovali sa na nich vedúci metodických orgánov školy a zástupca Rady školy.  Na týchto stretnutia sa pripravoval plán práce na nasledujúce týždne a riešili sa operatívne úlohy školy. Vedenie školy podľa potreby

riešilo neodkladné úlohy približne 2-krát do týždňa.

 

Pedagogické porady.  Pedagogickým orgánom riaditeľa školy sú aj pedagogickí pracovníci, ktorí prostredníctvom pravidelných pedagogických porád pomáhajú operatívne riešiť výchovno-vzdelávacie problémy, ako aj aktuálne problémy školy. V školskom roku 2006/07 sa nekonala žiadna mimoriadna pedagogická porada.

Uskutočnili sa iba naplánované na začiatku školského roka úvodná, štvrťročná hodnotiaca, polročná klasifikačná, trištvrteročná hodnotiaca a koncoročná klasifikačná porada.

V dňoch 3. 7. 2007 a 31.8.2007 sa konala vyhodnocovacia porada za školský rok 2006/07.

 

Rada rodičov sa pravidelne stretávala v rámci rodičovských združení. Vedenie školy informovalo rodičov (zástupcov rodičov jednotlivých tried) o priebehu výchovno-vzdelávacieho procesu, o priebehu fungovania Občianskeho združenia „Spolok technikov“ a o ostatných záležitostiach týkajúcich sa vzťahu rodičia a škola. Rodičia boli informovaní o zámeroch VÚC  pričleniť SPŠ Fraňa Kráľa 20 k CNC Centru.

 

Počet žiakov školy za školský rok 2006/2007

 

 

Ročník

Stav k 15. 9. 2006

Stav k 15. 9. 2007

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

Počet

tried

Počet žiakov

Z toho Integro-vaných

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

1.

4

110

-

-

-

4

127

-

-

-

2.

4

98

-

-

-

4

 103

-

-

-

3

4

89

-

-

-

4

 93

-

-

-

4.

3

85

-

-

-

3

83

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spolu

15

382

-

-

-

15

406

-

-

-

 

 

Počet prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy, údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov o prijatie

 

Prijímacie konanie do prvého ročníka strednej školy:

 

Do ročníka

Počet prihlásených žiakov

Počet žiakov, ktorí konali prijímaciu skúšku

Počet úspešných žiakov v prijímacom konaní

Počet prijatých  žiakov

Z toho bez prijímacej skúšky

 

 

 

 

 

 

1. ročníka 

243

216

183

128

45

 

 Poznámka: Z počtu 128 prijatých žiakov nastúpilo do prvého ročníka 126 žiakov.

 

Priemerný prospech jednotlivých tried strednej školy koncoročnej klasifikácie

a dochádzka žiakov

 

Výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov za 2. polrok 2006/2007

 

Trieda

1.A

1.B

1.C

1.S

2.A

2.B

2.C

2.S

3.A

3.B

3.C

3.S

4.A

4.B

4.S

Spolu

Poč. Žiak

 30

32

20

25

26

29

19

23

26

27

17

18

29

31

25

377

Priem.prosp

2,34

2,33

2,27

2,91

2,75

2,14

2,13

2,82

2,52

2,47

2,96

2,62

2,32

2,30

2,61

2,50

 

Prehľad prospechu, dochádzky a správania

 

 

Trieda

Ospr. hod. na žiaka

Neospr. hod. na žiaka

Dvojky zo správania

Trojky zo správania

1.A

50,03

0,23

0

0

1.B

59,78

0,06

0

0

1.C

55,70

0,15

1

0

1.S

53,08

0,40

0

0

2.A

64,65

1,23

1

1

2.B

48,14

0,28

0

0

2.C

53,95

0,11

0

0

2.S

61,48

0,43

4

0

3.A

60,81

0,73

1

0

3.B

67,11

0,26

0

0

3.C

119,47

0,35

1

0

3.S

54,67

0,11

0

0

4.A

70,00

0,83

0

0

4.B

73,84

0,10

0

0

4.S

55,08

0,76

1

0

spolu

62,27

0,41

9

1

 

Výsledky externých meraní – maturitné skúšky

 

 

Trieda

4.A

4.B

4.S

 

 

 

Počet žiakov prihlásených na MS

31

29

25

 

 

 

Počet žiakov, ktorí neukončili posledný ročník

0

0

1

 

 

 

Počet žiakov, ktorí konali ÚFIČ

31

29

24

 

 

 

Počet žiakov, ktorí úspešne ukončili MS

31

29

23

 

 

 

Počet žiakov, ktorí majú povolenú opravné skúšky

0

0

1

 

 

 

Počet žiakov, ktorí majú povolenú opakovať celú MS (reprobovaní)

0

0

0

 

 

 

Priemer triedy na ÚFIČ

2,40

2,22

2,43

 

 

 

 

Externá časť MS

 

Predmet

Počet žiakov prihlásených na MS

z toho písalo

EČMS

Ø žiakov

v SR v %

úroveň A

Ø žiakov školy v %

úroveň A

Ø žiakov

v SR v %

úroveň B

Ø žiakov školy v %

úroveň B

slovenský jazyk a literatúra

85

0

0

0

0

0

Anglický jazyk

45

45

0

0

54,2

61,9

Nemecký jazyk

40

40

31,4

     74,2

43,9

48,6

matematika

16

16

0

0

35,0

51,5

 

Zoznam uplatňovaných učebných plánov v šk. roku 2006/2007

v odboroch

 2675600 elektrotechnika uč.plán č.2751/03-43 s platnosťou od 1.9.2003 – 2.-4.roč.

 uč.plán č.CD 2007-8075/16646-1:093 s platnosťou od l.9.2007

2381600  strojárstvo uč. plán č.2004-6570/13066-1:093 s platnosťou od l.9.2004

 

 

trieda

študijný odbor

1.A

23756 elektrotechnika

1.B

23756 elektrotechnika

1.C

23756 elektrotechnika

1.S

23816 strojárstvo – dopravné zariadenia

2.A

23756 elektrotechnika

2.B

23756 elektrotechnika

2.C

23756 elektrotechnika

2.S

23816 strojárstvo – dopravné zariadenia

3.A

23756 priemyselná informatika a oznamovacia technika

3.B

23756 priemyselná informatika a oznamovacia technika

3.C

23756 priemyselná informatika a oznamovacia technika

   3.S

23816 strojárstvo – dopravné zariadenia

   4.A

23756 priemyselná informatika a oznamovacia technika

   4.B

23756 priemyselná informatika a oznamovacia technika

   4.S

23816 strojárstvo - dopravné zariadenia                  


 

Údaje o fyzickom počte zamestnancov a  plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie

 

Stredná škola

Počet

zamestnanci 

49

Z toho pedagogickí zamestnanci

 

 Pedagogickí zamestnanci interní

33

- kvalifikovaní

33

- nekvalifikovaní

0

- dopĺňajú si vzdelanie

0

Pedagogickí zamestnanci externí

 

 - kvalifikovaní

4

 - nekvalifikovaní

3

 - dopĺňajú si vzdelanie

0

Z toho nepedagogickí zamestnanci

9

Zamestnanci THP

3

Kurič

1

Upratovačky

4

Školník

1

 

Zoznam učiteľov a ich aprobácia

 

Por. číslo

Meno, titul, funkcia

aprobácia

 

Na dobu neurčitú

 

1.

Földesy Anton, Ing., riaditeľ

Ing. elektro

2.

Tvrdoňová Viera, PaedDr., zástup. riaditeľa školy

SJL-OBN-ETV

3.

Francelová Mária, Ing., zástup. riaditeľa školy

Ing. chem

4.

Antala Peter, PaedDr., učiteľ

Tech. vých.

5.

Arpáš Július, Ing., učiteľ

Ing. elektro

6.

Babiak Milan, RNDr., učiteľ

FYZ-CHE

7.

Berec Kamil, Mgr., učiteľ

TEV

8.

Bíro Milan, PhDr, učiteľ

SJL-ETV

9.

Cagáňová Božena, Ing., učiteľ

Ing. stroj

10.

Ďuran Pavol, učiteľ

Prax – uč.

11.

Ďurovová Jana, PaedDr., učiteľ

MAT- INF

12.

Földeši Ján, Ing., učiteľ

Ing. mech.

13.

Gerhát Jozef, Ing., učiteľ

Ing. elektro

14.

Horváth Dušan, Mgr., učiteľ

FYZ – INF

15.

Karlubík Ernest, Ing., učiteľ

Ing. elektro

16.

Kleinová Renata, Ing., učiteľ

Ing. stroj

17.

Lauková Martina, Mgr., učiteľ

ANJ - PSY

18.

Mada Michal, Ing., učiteľ

Ing. elektro

19.

Macháčová Iveta, Ing., učiteľ

Ing. stroj

20.

Porubčanová Alena, Mgr., učiteľ

ANJ-RUJ

21.

Róžová Alena, Ing., učiteľ

Ing. stroj

22.

Stanová Eva, Mgr., učiteľ

NEJ

23.

Svateník Milan, Ing., učiteľ

Ing. elektro

24.

Szalaiová Soňa, Ing., učiteľ

Ing. elektro

25.

Škultétyová Mária, Mgr., učiteľ

SJL-NEJ

26.

Tarková Anna, Ing, učiteľ

Ing. EK-IV

27.

Tvrdý Štefan, Mgr, učiteľ

TEV

28.

Vaňová Natália, RNDr., učiteľ

MAT-ZEM

 

Na dobu určitú

 

29.

Denkerová Jindra, Mgr., učiteľ

MAT-TEV

30.

Dragúň Ľudovít, Ing., učiteľ

Ing. elektro

31.

Haláková Marija, Ing., učiteľ

Ing. elektro

32.

Hustý Peter, Ing., učiteľ

Ing. elektro

33.

Mozolová Ľudmila, Mgr., učiteľ

SJL – DEJ

34.

Darnady Juraj, Mgr., učiteľ

Tech. vých

35.

Arpáš Štefan, Mgr., učiteľ

Tech. vých

36.

Škrabák Jozef, Ing., učiteľ

Ing. stroj.

37.

Števík Vladimír, Ing., učiteľ

Ing. stroj.

38.

Švancár Miroslav, Mgr. katechét

Teológ

39.

Grác Richard, Ing., učiteľ

Ing. mech.

40.

Lauko Štefan, Ing., učiteľ

Ing. elektro

 

Odbornosť vyučovania v školskom roku 2006/2007

 

Predmet

Počet učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet

Občianska náuka

 7

Právna náuka

 2

Dejepis

 3

 

Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy za školský rok 2006/07

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania/počet

ukončilo

pokračuje

Začalo

DPŠ

2

2

 

 

Rozšir.pedag.vz.

2

 

2

 

Ďalšie vzdelávanie

33

 

33

 

 

Aktivity a prezentácia školy za školský rok 2006/07

 

Údaje o aktivitách  organizovaných školou

Údaje o aktivitách, do kt. sa škola zapojila

Deň otvorených dverí

Mladý tvorca

Imatrikulácia l. ročníkov

Fórum pedagogiky

Organizovali sme skupinu v basketbale a

finále vo volejbale turnaja SŠ v regióne

Veľtrh o VŠ v Bratislave

 

Spolupráca s Centrom prof. informácií

 

Projekt „Náučný chodník“ Nitra

 

V rámci prevencie drog.závislostí zapájanie

sa do akcií LUMIPER a Drogový pes

 

Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach

 

 

Názov súťaže, olympiády

Umiestnenie -výsledky                                               dosiahnuté

Umiestnenie v medzinárodných súťažiach

 

regionálne kolo

krajské kolo

celoslovenské kolo

názov súťaže

umiestnenie

Zenit-elektrotechnika

 

2.miesto

2.miesto

 

 

SOČ-mikroprocesor

 

2.miesto

4.miesto

 

 

SOČ-učebné pomôcky

 

2.miesto 

 

 

 

Mladý tvorca TOP výrobok

 

 

zvláštne ocenenie

 

 

SIEMENS YOUNG Generation Award

 

 

1. miesto

 

 

Angl. jazyk

2.miesto

 

 

 

 

Zenit-strojárstvo

 

2. a 3.miesto

 

 

 

 

Výsledky inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

 

V dňoch od 9. 4. 2003 do 15. 4. 2003 prebehla komplexná inšpekcia na našej škole, z ktorej

závery sú nasledovné:

Kvalita a efektívnosť výchovno-vzdelávacieho procesu je na priemernej úrovni, pričom je kvalita z hľadiska činnosti pedagógov porovnateľná s kvalitou a efektívnosťou z hľadiska činnosti žiakov na hodinách. Najvýraznejšie sú interakčné a kooperačné vzťahy, pretrvávajúce tradičné postupy vo vyučovaní, menej zreteľná je praktická aplikácia osvojených vedomostí a zručností. Podmienky výchovy a vzdelávania sú vo vzťahu ku koncepčným zámerom, zameraniu školy, uplatňovaným učebným plánom a učebným osnovám celkove na priemernej úrovni. Personálne a materiálno technické podmienky sú priemerné, priestorové podmienky sú výrazne horšie. Úroveň riadenia je priemerná, málo uspokojivá je kvalita kontrolného systému a úroveň orientácie pedagogických zamestnancov v školskej legislatíve, priemerná je kvalita pedagogickej dokumentácie. Celková kvalita výchovno-vzdelávacieho procesu, zabezpečenia podmienok výchovy a vzdelávania, koncepcie rozvoja školy a kvality riadenia majú priemernú úroveň. V porovnaní s celoslovenským priemerom je škola v celkovom hodnotení horšia o 0,72 hodnoty.

 

Školská inšpekcia hodnotí na:

veľmi dobrej úrovni:

·        plnenie učebných plánov

dobrej úrovni:

·        informačný systém

priemernej úrovni:

·        kvalitu priebehu výchovno-vzdelávacieho procesu

·        podmienky výchovy a vzdelávania

·        odborné a pedagogické riadenie a plánovanie

·        plnenie učebných osnov

·        kvalitu pedagogickej dokumentácie

málo vyhovujúcej úrovni:

·        kontrolný systém

·        dodržiavanie všeobecne záväzných školských legislatívnych predpisov

·        orientáciu pedagogických zamestnancov v školskej legislatíve

 

 

Pri inšpekcii boli použité tieto stupne hodnotenia a hodnotiace kritériá:

veľmi dobrý                 - výrazná prevaha pozitív, drobné formálne nedostatky,

mimoriadna úroveň

dobrý                          - prevaha pozitív, formálne, menej významné vecné nedostatky,

nadpriemerná úroveň

priemerný                    -  vyrovnanosť pozitív a negatív, priemerná úroveň

málo vyhovujúci           -  prevaha negatív, výrazné nedostatky, citeľné slabé miesta,

podpriemerná úroveň

nevyhovujúci                - výrazná prevaha negatív, zásadné nedostatky ohrozujúce priebeh

výchovy a vzdelávania

 

Priestorové a materiálno-technické  podmienky školy

 

V uplynulom školskom roku v 15 triedach študovali 377 žiakov v dvanástich veľkých triedach a troch triedach s kapacitou 20 žiakov.

Pretože na škole zmaturovalo v troch triedach 85 žiakov

Na škole máme 10 odborných učební, jednu video-učebňu, 6 kabinetov, archív, čitáreň, miestnosť pre školníka, zborovňu, rozmnožovňu, bufet, sklad učebníc.

 

V budove telocvične okrem veľkej sály žiaci využívajú malú sálu na posilňovanie a rôzne iné aktivity ako napr. stolný tenis. V telocvični sa poriadajú aj spoločenské akcie ako napríklad imatrikulácie prvých ročníkov.

 

 

Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy

 

  1. dotácie zo štátneho rozpočtu na žiaka:

Mzdy – rozpočet r. 2006                                            8 485 000 Sk

Poistné                                                                       2 927 000 Sk

Tovary a služby /prenesené kompetencie/                    1 675 000 Sk

 ____________

    13 087 000 Sk /  382 žiakov

 Na jedného žiaka: 34 259,- Sk

 

 

2. Finančné prostriedky na vzdelávacie poukazy – rok 2006:         245 000 Sk

 čerpanie - služby /dohody/                                                     104 000 Sk

                    - materiálové vybavenie                                            141 000 Sk

 

3. Prostriedky  získané od právnickej osoby:

    Spolok technikov – Občianske združenie pri SPŠ Nitra               33 331,- Sk

    Použité na úhradu úrazového poistenia žiakov a zodpovednosti

    za škodu /mimorozpočtové prostriedky/

 

4.Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov:

- sociálne štipendiá pre žiakov                                                     33 400,- Sk

 

Príloha: Výkaz k správe o hospodárení za rok 2006

 

  1. Prijaté dary:

 

Firma:                                        názov učeb. pomôcky:               hodnota:

 

Siemens s.r.o                              PC FSC Esprimo                        40 000,-

      Siemens s.r.o                              Simatic S7-200                           49 000,-

      PCA Slovakia                             Motor. vozidlo 2 ks                  600 000,-

      Siemens s.r.o                              Rozširovací modul                        5 300,-

      Siemens s.r.o                              Simatic S7-200                          14 100,-

 

Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia

 

Požiadavky automobilového priemyslu v okolí nášho regiónu na pracovnú silu nastolili otázku zavedenia nového študijného odboru mechatronika 2387 6.

Oslovili sme viacerých zamestnávateľov  v regióne, ale aj kompetentné inštitúcie ako je Mestský úrad v Nitre a Úrad práce v Nitre, u ktorých sme získali podporu tejto myšlienky.

 

Cieľom v uplynulom školskom roku bolo získať zaradenie tohto študijného odboru do siete  a v budúcom školskom roku prijať prvých žiakov do jednej triedy.

 

Možnosť študovať na našej škole bude v nasledujúcich rokoch v dvoch triedach študijného odboru elektrotechnika so zameraniami priemyselná informatika a oznamovacia technika, jednej triedy študijného odboru strojárstvo so zameraním na dopravné zariadenia (automobily) a jednej triedy študijného odboru mechatronika. Dva automobily z PSA Trnava Peugeot 207, ktoré škola vlastní budú slúžiť v hlavnej miere na praktické overovanie vedomostí aj v tomto novom študijnom odbore. 

 

V predmete AIP (Automatizácia inžinierskych prác)  už žiaci v druhom ročníku ovládajú prácu v programe AutoCAD 2000 a v treťom ročníku zvládajú program ProDesktop a Inventor. V tomto  predmete dosahujú žiaci  veľmi dobré výsledky. Programy sú u žiakov obľúbené. Takto osvojené vedomosti žiaci využívajú pri vypracovávaní zadaní STK, STT a

KOM. Pretože v budúcnosti bude potrebné v širších súvislostiach zabezpečiť výuku predmetu programovanie CNC strojov, stanovili sme si cieľ nabehnúť  na nový software Catiu, ktorý je taktiež profesionálne vyžívaný hlavne v automobilovom priemysle. Pretože ešte žiadna škola neuzavrela na Slovensku spoluprácu s IBM WORLD TRADE CORPORATION (distribútorom  produktu Catia) vypracovali sme projekt o poskytnutie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu na rozvojový projekt grafických systémov. Finančné prostriedky  sme  podaním projektu získali a v budúcom  školskom roku ho uvedieme do praxe.

 

Za ďalšie strategické úlohy škola považuje zvyšovanie kvality vyučovania zavádzaním IKT do všetkých predmetov (napr. návrh  plošných spojov), pokračovať v príprave žiakov na súťaže ZENIT, SOČ, a ďalšie súťaže, pravidelne dopĺňať a skvalitňovať web stránku školy (nové materiály a aktualizácia).

 

Pripojenie technologických procesov k riadiacim počítačom sme simulovali na paralelnom porte PC. Riešili sme na nich úlohy riadenia jednosmerných a krokových motorov.

V tomto školskom roku sme na cvičeniach opäť použili inteligentné relé EASY, multifunkčný display MFD Titan a PLC Simatic S7 200.

Vyučovanie automatizácie bolo podporené dvomi exkurziami na výstavy. Výstava Elosys dáva žiakom ucelený pohľad na vývoj elektrotechnického priemyslu na Slovensku a tým aj samozrejme automatizácie. Žiaci sa na nej na vlastné oči mohli presvedčiť o totálnom prieniku IKT do výrobnej a nevýrobnej automatizácie, čoho dôsledkom je aj zmena názvu predmetu z automatizačnej techniky na priemyselnú informatiku. Výstava Aqua-therm je špecializovaná na vykurovanie a klimatizačnú techniku. Pre automatizérov je zaujímavá predovšetkým z pohľadu regulácie vykurovacích systémov a z pohľadu trendu využívania obnoviteľných zdrojov energie.

Ciele predmetu GRS predmetu boli splnené. Všetci žiaci pracovali s programom Eagle. Nepodarilo sa zlepšiť programové prostriedky na návrh elektroinštalácií. Zatiaľ sa stále používa len čistý AutoCAD bez špecifickej nadstavby pre elektroinštalácie.

 

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

 

Silné stránky:

 

Odborné predmety na škole boli zabezpečené internými aj externými pedagogickými pracovníkmi a teda vyučovanie prebiehalo kvalifikovane. Dobrá vybavenosť výpočtovou technikou umožnila zabezpečiť jednotlivé predmety náležite podľa najnovších trendov.

Všeobecno-vzdelávacie predmety už tradične sú vyučované odborne a v porovnaní s inými školami podobného typu prostredníctvom externých maturitných skúšok dosahujeme v nich nadpriemerné výsledky.

Vysoká uplatniteľnosť našich absolventov v regióne okrem tých, ktorí ďalej pokračujú na vysokých školách.

V regióne v rozrastajúcom sa priemyselnom parku sa vytvára stále viac príležitostí pre technicky statných pracovníkov.

 

Slabé stránky:

 

Nepriaznivý demografický vývoj, žiaci, ktorí sa i v hojnom počte hlásia na štúdium a sú aj prijímaní už pri vstupných testoch nedosahujú očakávané výsledky napríklad aj   v zrovnaní  s predchádzajúcimi generáciami.

Nedostatok finančných prostriedkov na lepšie zabezpečenie pedagogického procesu, hlavne v odborných predmetoch a mzdové prostriedky nedostatočne motivujú novú generáciu  perspektívnych učiteľov v technickom odbore (preto musíme využívať dôchodcov).

Nie je motivácia zapájať sa do projektov, pretože i tam je nutné vložiť určité finančné prostriedky, ktorých návratnosť i pri dobrom projekte je neistá.

 

Príležitosti:

 

V regióne v rozrastajúcom sa priemyselnom parku sa vytvára stále viac príležitostí pre technicky statných pracovníkov.

 

Riziká:

 

I napriek tomu, že zamestnávatelia v regióne sa dožadujú kvalifikovaných absolventov odborných škôl s profilom elektrotechnika a strojárstvo, kompetentné orgány v zmysle napĺňania tejto požiadavky nekonajú, skôr naopak, vytvárajú neistotu i v tých rodinách, kde je záujem študovať nedostatkové profesie.

Doposiaľ aj podľa ukazovateľa v bode o prijímacích pohovorov sme mali záujemcov o štúdium vždy dostatok, pretože sme spĺňali kritériá kvality rovnako dobre ako porovnateľné školy na Slovensku. Hoci škola vznikla po roku 1990 dnes ju radia firmy Siemens, Moeller a iné s celorepublikovým pôsobením ako poprednú v zmysle prispôsobivosti novým trendom vo vývoji technologických zariadení. V súťažiach v rámci Slovenska (SOČ, ZENIT, Mladý tvorca, Siemens Yong Generation Award)  dosahujeme taktiež tomu primerané výsledky.

Máme štyri triedy v ročníku a teda sľubné výhľady pri normatívnom financovaní na žiaka.

Ak sa ale vytvorí v regióne klíma, že takto úspešnú, sebestačnú školu treba pripojiť k CNC centru, ktoré by malo profilovať odborníkov k obrábacím strojom vo výrobných prevádzkach a dielňach, nastáva neistota, čo sa to v tom odbornom školstve deje.

Najpovolanejší odborníci francúzskeho odborného školstva  zorganizovali 18. 10. 2007 seminár v súčinnosti s Ministerstvo školstva SR, kde bola uvedená v % štruktúra  ich stredných škôl :       30 % gymnáziá

20 % odborné a vyššie odborné školy polytechnického zamerania, prevažne produkujúce technickú                        inteligenciu po absolvovaní vysokých škôl

15 % tretí sektor – služby – ukončené maturitou inej

kvality

30 – 35 % učňovské školstvo

Vysokokvalifikovaní učitelia odídu a viac sa do školstva nevrátia a cesta späť bude nenávratne stratená.

 

Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium

 

Dlhoročné skúsenosti o uplatniteľnosti našich absolventov sú veľmi uspokojivé, pretože

nielen zabezpečujeme trh práce kvalifikovanými odborníkmi v oblasti elektrotechniky a

strojárstva, ale veľkému percentu našich žiakov umožníme vynikajúcu orientáciu pri rozho-

dovaní k ďalšiemu smerovaniu a voľbe štúdia na vysokých školách. Po tejto vete je nutné

dodať, že odhad žiakov napríklad po gymnaziálnom štúdiu na svoje schopnosti uplatnenia

na technickej úrovni nie je a nemôže byť s tou mierou rizika, ako u absolventov kvalitných

odborných škôl.

 

Štatisticky máme zistené, že dlhodobo viac ako 50 % absolventov našej školy v jednotlivých ročníkoch aj ukončuje príslušné vysoké školy.

 

II. Ďalšie informácie o škole

 

Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania

 

Naša škola sa nachádza v relatívnej blízkosti centra mesta a popritom ju obklopuje pásmo zelene, ktoré vytvára kľudné prostredie pri štúdiu na škole.

 

Voľnočasové aktivity školy

 

Do krúžkov bolo zapojených 370 žiakov školy.

 

názov záujmového krúžku:                  počet detí:            počet skupín:

 

Krúžok elektrotechniky a elektroniky               14 + 29                       2

Športové hry – tenis                                        15                                1

Krúžok internetový                                          13 + 10 + 12               3

Krúžok matematický                                       31 + 17 + 29               3

Krúžok rozvoja odboru                                   16                               1

Posilňovací krúžok                                          17 + 19                       2

Volejbalový krúžok                                         17                               1

Krúžok SOČ                                                  30                               1

Krúžok matematika l.ročník                             24 + 21                      2

Nemecký jazyk                                               14                               1

Nemecké konverzácie                                     9                                 1

Krúžok programovanie                                    20                               1

Literárny krúžok                                              13                               1

 

Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú

 

V školskom roku 2006/07 neprospelo k 31. júlu 2007 39 žiakov l.-4.ročníkov.

 

Neprospievajúcich:                                       39 žiakov

 

neprospievajúcich z l a 2 predmetov:          31 žiakov

 

neprospievajúcich z 3 a viac predmetov:     8 žiakov

 

opravná skúška povolená:                           23 žiakom

 

Na opravných skúškach prospelo:              23 žiakov

 

na opravných skúškach neprospelo:           16 žiakov

 

Povolené opakovanie:                                  12 žiakov

Nepovolené opakovanie:                             1  žiak (už opakoval 1.roč.-Benca l.S)

 

    opakuje:                                         6 žiakov

vystúpili zo školy:                                         6 žiakov

 

Vypracovali:

Ing. Anton Földesy – riaditeľ školy

PaedDr. Viera Tvrdoňová – zástupkyňa pre pedagogickú činnosť

Ing. Mária Francelová – technicko-ekonomický zástupca

Daniela Gabalcová – hospodárka školy

 

 

Východiská a podklady:

Správa je vypracovaná v zmysle:

1. Vyhlášky MŠ SR č. 9/2006 Z.z. zo 16. 12. 2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-  vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení

2.  Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z.z.

3.  Koncepcia školy na roky 2005 – 2010

4.  Plán práce školy na školský rok 2006/07

5.  Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových

     komisií

6.  Informácie o činnosti Rady školy pri Strednej priemyselnej škole Nitra, Ul.Fr.Kráľa 20

7.  Ďalšie podklady (Správa z LVVK, Správa zo samostatného kurzu „Ochrana človeka a

    prírody“,Vyhodnotenie odbornej praxe, Hodnotiaca správa SOČ,Vyhodnotenie národného

akčného plánu pre ženy za šk. r. 2006/07, Vyhodnotenie plánu napĺňania koncepcie  výchovy k manželstvu a rodičovstvu, Hodnotiaca správa ZENIT – strojárstvo v šk. roku 2006/07, Hodnotenie plánu enviromentálnej výchovy šk. r. 2006/07, Vyhodnotenie práce výchovného poradcu za šk. r. 2006/07)

 

Vyhodnocovacie tabuľky za II. polrok šk. roka 2006/2007-  PROSPECH

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               PROSPECH

ŠKOLA

Poč.tried

Poč.žiakov

PV

%

PVD

P

N

%

Neklasifik.

Priemer

SPŠ Nitra, Ul.Fr.Kráľaa 20, Nitra

15

377

18

4,8

67

253

39

1,03

0

2,454

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vypracoval: PaedDr.Tvrdoňová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Telef. kontakt: 037/6510862

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabuľka č. 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porovnávacia tabuľka dochádzky a prospechu

 

 

 

 

 

 

ŠKOLA:Stredná priemyselná škola, Ul.Fr.Kráľa20, Nitra

 

 

 

 

 

 

Školský rok

2004/2005

2005/2006

2006/2007

 

 

Priemerný počet vymeškaných hodín

58,13

55,46

62,67

 

 

Priemerný prospech za školu

2,34

2,44

2,455

 

 

 

P o č e t

 

učebne spolu

z toho odborné

jazykové laboratóriá

učebne informatiky

funkčné počítače

kabinety

autá

 

osobné

iné

autobus

 

26

11

0

3

64

8

2

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznámky:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vybavenie školy učebnými pomôckami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Údaje uvádzajte odhadom v percentuálnom vyjadrení

 

 

 

DIDAKTICKÁ TECHNIKA

AUDIOVIZUÁLNE POMÔCKY

OSTATNÉ POMÔCKY

Odborné publikácie,

 

(elektron. tabuľa,DVD prehrávač,CD

(CD a DVD nosiče, filmy,

( modely, makety,stavebnice,

časopisy a literatúra,

 

prehrávač, kamera, projektor a iné)

MP3, mag. pásky atď.)

obrazy, schémy, skúmavky atď. )

vybavenie knižnice

 

vyhovujúce

zastaralé

vyhovujúce

Zastaralé

vyhovujúce

zastaralé

vyhovujúce

zastaralé

 

%

%

%

%

%

%

%

%

 

80

20

85

15

75

25

90

10

 

 

Zapojenie sa  školy do  projektov v škol. roku 2006 – 2007

Projekty financované zo štrukturálnych fondov EÚ uveďte za celé uplynulé programovacie obdobie. Ostatné projekty (SOCRATES, LEONARDO DA VINCI, INFOVEK,

Otvorená škola, Rozvojové projekty školy, Zdravá škola, Digitálni štúrovci, Grafické systémy, ROADSHOW a ďalšie, uvádzajte len za uplynulý školský rok

 

 

 

Názov školy: Stredná priemyselná škola, Ul. Fr. Kráľa 20, Nitra

 

 

Názov projektu

Celkový    finančný prínos

pre školu

Spolufinancovanie

 

(Kto a  v akej výške poskytol finančné prostriedky)

Doba realizácie

 

     ( od  -  do )

Stav projektu

 

Podaný

Schválený

Realizovaný

 

(Vyznačte krížikom )

 P

 S

 R

1.grafické systémy – Catia

110 tis.

          50 tis.

Do konca r.2007

 

X

 

2.

 

NSK        40 tis.

 

 

 

 

3.

 

Vl.zdroje  10 tis.

 

 

 

 

4.

 

Iné             15 tis.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

                                                                                Spolu:

 

Za správnosť zodpovedá: Ing. Anton Földesy, riaditeľ školy  Ing.Anton Földesy, riaditeľ školy

 

Tabuľka č.7

 

Identifikačný list - športové zariadenia na stredných školách 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Pri príležitosti porady riaditeľov zhromažďujeme materiály o stave športových zariadení na stredných školách v

školskom roku 2006 / 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Názov školy:

Stredná priemyselná škola

 

 

 

 

 

 

 

 

Adresa:  Ulica Fraňa Kráľa 20, NITRA

č.tel.:037/6510862

e-mail:skola@spskralanr.edu.sk

 

 

 

 

 

 

 

Športová škola (áno/ nie)

nie

 

 

 

Počet žiakov

Počet športových tried:

0

 

 

Počet žiakov v šport. Triedach:

0

 

 

 

377

Zameranie športových tried:

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Telocvične

Vlastné

Rozmery

Bezba-

Vybavenie

Oportebovanosť

 Rekonštrukcia

 

 

 

 

 

označ V

a vek

riérový

(výborné

(nové zariadenie

posledná

plánovaná

 

 

 

 

V prenájme

zariadenia

prístup

priemerné

priemerná

 

budúca

 

 

 

 

označ P

 

 A / N

slabé)

veľká)

(uviesť rok)

 

 

 

 

veľká

    V

 37x13/9

A

priemerné

priemerná

0

0

 

 

 

gymnastická

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

posilňovňa

   V

 10x9/9

A

priemerné

priemerná

0

0

 

 

 

Iné:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bazén

V/P

Rozmery/ vek

 

Vybavenie

Oportebovanosť

 Rekonštrukcia

 

 

 

 

Bezbariérový

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

prístup:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(áno, nie)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vonkajší areál

V/P

Rozmery /vek

 

Dĺžka

Podklad

Stav /výborný, priemerný, slabý/

 

 

 

Bežecká dráha

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ihriská /typ/

V/P

Rozmery/ vek

 

Počet

Podklad

Stav /výborný, priemerný, slabý/

 

 

 

1.

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iné sektory

V/P

Rozmery/vek

 

Počet

Podklad

Stav/výborný, priemerný, slabý/

 

 

 

skok do výšky

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do  dialky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vrh diskom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iné:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A/  Vyhodnotenie športových súťaží na stredných školách

 

 

 

 

 

 

   Pri príležitosti porady riaditeľov zhromažďujeme materiály o stave športových zariadení na stredných  školách v

školskom roku 2006 / 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Názov školy:

 

 

 

 

 

 

Adresa:

 

č.tel.:037/6510862

 

e-mail:skola@spskralanr.edu.sk

 

SPŠ,Ul.Fr.Kráľa 20, Nitra

 

 

Typ školy, športová (áno/nie):

nie

 

Počet žiakov:

 Počet športových tried:

Počet žiakov v šport. triedach:

0

 

377

Zameranie športových tried:

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapojenosť do športových súťaží a projektov /napr.aj Otvorená škola/

Názov súťaže, projektu:

Uviesť počty žiakov CH(chlapci) / D(dievčatá)

 

 

 

okresná

celoslov.

medzinár.

iné.

1.

0

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spolu:

 

 

 

 

 

Umiestnenie na šport. súť./okresné, krajské, celoslovenské, medzinárodné/

Druh športu:

Názov a typ súťaže /okres,

Uviesť mená umiestnených žiakov

 

 

kraj, celoslov., medzinár./

1. miesto

2. miesto

3. miesto

4. miesto

basketbal

okresné kolo

 

 

1

 

volejbal

okresné kolo

 

 

1

 

šachy

okresné kolo

 

 

 

 

halový futbal

okresné kolo

 

 

 

 

malý futbal

okresné kolo

 

 

 

 

veľký futbal

okresné kolo

 

 

 

 

hokej halový

ŠP mesta Nitry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spolu:

7

0

0

2

0

 

 

 

 

 

 

B/  Zapojenosť žiakov do záujmových športových krúžkov